Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabályBővebben...
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, aBővebben...
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennélBővebben...
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /Bővebben...
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogyBővebben...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Tartalomjegyzék

Boardwalk Empire 2010 IntertitleMillió és egy történet játszódik a szesztilalom idején, hiszen Lovacraft ekkor bizony élt és alkotott, és sok mindent megélt. Ha pedig szereted a Call of Cthulhu szerepjátékot, akkor bizonyára az ő műveit éppen úgy olvasod, mint a korszakban játszódó számos más művet. És a korszakot bemutató számos ikonikus sorozatot is valószínűleg ronggyá nézted már, hiszen van amit a könyvek nehezen mondanak el, mert a szerző természetesnek veszi, a sorozatok alkotói viszont némi kutatómunka után mégis filmre viszik. Ha a korszakot bemutató alapművek között rámutatnkák a HBO nagysikerű sorozatára a Boardwalk Empire-re, valószínűleg a többség nem csak azt vágná rá, hogy "láttam", hanem pár ikonikus idézetre is rámutatna. Sőt arra is, hogy sok szórakozóhelyet ez alapján mesél, a kalandjaiban az itt látottak határozzák meg sok szereplő viszonyát az erkölcshöz.

Ez így is van rendjén. És nem csak azért, mert mondjuk a korszakok divatját összehasonlító videók sem adnak utcaképet, nem mondják meg akkor és ott melyik ruha mit jelentett, de a korszakban játszódó jobb sorozatok alapján könnyebb elképzelni mit viselnek a karakterek, hogyan beszélnek, mik a viselkedésük olyan természetes részei, amikről a legtöbb író hallgatna. Hanem azért is, mert egy valami változott Lovecraft kora óta. Akkor ez a korszak a jelen volt, és a weird fiction, a "lovecraftian horror" és számos apróság szereplői kapcsán azt láttuk, mivel tértek el a hétköznapoktól, ki volt a furcsa. Ha ezt a korszakot csak Lovecraft műveiből ismernénk, akkor éppen azt a viszonyítási alapot nem keresnénk meg, amihez a hősök viszonyítanak. Ráadásul ma már ezt a korszakot sem csak azért választjuk, mert sok más korral szemben adja magát, mint a jelenkor, hanem a múlt számos érdekes korszakai közül pont ekkor szeretnénk játszani.

Másfelől ebben a korszakot nem csak a szesztilalom határozta meg. Ott volt a Ford T Modell, amely eddigre  már használtan is elérhető volt, a világ ott is  kitágult, ahol nem járt vonat. Megjelent a rádió, és harcba szállt a legfontosabb hírforrás címéért a nyomtatott sajtóval, ezzel együtt viszont a reklámpiac is átalakult, mint a városkép is. Az első világháború idején uralkodó nacionalizmussal szemben ellenpontként ott volt a League of Nations, mint komoly nemzetközi közösség. És persze újdonságként a női szavazók is. És ezzel a demokrácia egy olyan változása is, ahol bizony a szavazók egy csoportjára fokozottan épített a politika. A női szavazat vezetett el a szesztilalomhoz és várakozásokkal szemben az erőszak elszabadulásához. Nyarlathotep tréfája - jegyezné meg a dologgal kapcsolatban oly sok Call of Cthulhu mesélő. Nem is minden alap nélkül.

A motorizáció és az első világháború utáni újjáépítés felpörgette a gazdaságot, a gazdaság felpörgése hatott a migrációra, ez pedig a "furcsa szokásokkal rendelkező idegenek" bevándorlását is segítette. A különböző nemzetiségű közösségek viszont a szervezett bűnözés terjedésekor "etnikai maffiák" létrejöttéhez vezettek. Volt aki kóser szilvát főzött, más pedig Whiskey-t... A korban játszódó sorozatokra, filmekre odanézve látjuk, hogy téma az abortusz is, mint az is, hogy a nők helyzete a társadalomban megváltozott. Millió és egy furcsa dologgal találkozhattak a karakterek, és könnyű volt ezek mögött valamit sejteni.

A vásár után minden kofa okos

A vásár után minden kofa okos. A szerepjétkos pedig különösen. A szesztilalom első fele a "roaring twenties" gazdasági szárnyalása idején volt, de tudjuk a szesztilalom végén jött a gazdasági összeomlás, és a nagy gazdasági világválság. A motorozáció, a fejlődés alatt felpörgetett bevándorlás és kereskedelem után bezárkózás is megjelent. Nem kis társadalmi és gazdasági változásokról van szó. Egykor felvetettem még az egyik régi fórumunkon azt, hogy az első komoly lufi fújás és gazdasági buborék a holland tulipánhagymák körül volt. A felhasználók többsége azt mondta: Ő aztán nem fektetne be ilyen helyzetben. A vásár után minden kofa okos, hallottak róla, mi történik utána. De a legtöbb gazdasági válság fontos mozgatórugója az, hogy az emberek nem látják előre a tetteik következményeit. Ugye értjük, hogy ez mit jelent? Hogy aki előre látva a dolgokat okosan taktikázik az nem játsssza ki a karakterét.


You don`t have permission to comment here!

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső