Asztali Szerepjátékok
- Details
- Written by TheElf
- Category: Asztali Szerepjátékok
A legtöbb kalandmodul ismerős formában jön, és a szerző már jó előre megírta a történetet. Aztán vagy illenek a karakterek a történetbe, vagy nem. A formátum ismert, és mind M.A.G.U.S., mint Call of Cthulhu, mind Shadowrun vagy D&D kaland esetén jellemző a formátum. És a hiányosságaival is sok helyzetben igyekeznek kezdeni valamit. A D&D kapcsán a heroikus jelleget hangsúlyozzák, igyekeznek egyértelmű jó és gonosz oldalt meghatározni, a Call of Cthulhu esetében sem a kultisták oldalán álló karakter a jellemző. A Shadowrun esetében a csapat koncepció is sokmindent eldől, és nehéz átállni.
- Hits: 55017
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Call of Cthulhu
Anno az rpg.hu-n olvastam egy csomó írást, amik elvileg a Tales of Terror Cthulhu-s adventure hook [kalandötlet] gyűjteményből lettek lefordítva. [Félelmetes történetek #sorszám címmel még ma is olvashatók az utódoldalon.] Néhány történet kimondottan magyar vonatkozású volt, magyar nevekkel, magyar helyekkel. Pont ezért gyűjtöttem be anno a ToT-t, de bánatomra egy ilyen sem volt benne, de még Joe bácsival sem. Ekkor döbbentem rá, hogy az író bizony improvizált, bár az óta is szeretem azokat a „fordításokat”.
- Hits: 200837
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Call of Cthulhu
Most, hogy megszületett a mágiával kapcsolatos cikk, egy ismertető keretében szeretnék egy másik alternatívát is bemutatni, méghozzá egy nagyon jól kidolgozott alternatívát, ami kicsit tovább gondolja az eredeti Cthulhu mítoszt és egyfajta új szemszögből mutatja be azt a sötét majdnem gótikus világot, amit Lovecraft megálmodott.
- Hits: 60690
Read more: Az életre keltett fosszília, avagy a Cthulhu érem másik oldala
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Call of Cthulhu
Istentelen frígy van közötted,
Ész és rosz akarat!
A butaság dühét növeszted,
Hogy lázítson hadat.
S állat vagy ördög, düh vagy ész,
Bármelyik győz, az ember vész:
Ez őrült sár, ez istenarcu lény!
Nincsen remény!
Vörösmarty Mihály: Az emberek [1846], 6. vsz.
Emlékszik még valaki a félelemről szóló cikkekre? Ugyanoda szeretnék most visszakanyarodni, csak egészen más irányból. Megvizsgáltam a félelmet a történet szempontjából, mint eszközt és megvizsgáltam, mint jelenséget, amit nem megfelelően szimulál le néhány rendszer. Most újból szeretnék egy kört tenni az elme körül és megpróbálni választ adni arra a kérdésre, amit eddig csak föltettem. Nevezetesen: Mit jelent a sanity és ha lehet szimuláltan kezelni hogyan lehet, illetve érdemes-e?
- Hits: 176327
- Details
- Written by TheElf
- Category: Hagyományos M.A.G.U.S. rendszer
Számos lány alkotott félkör az Örök Változás Lovagrend egy mestere előtt. A feketére festett vértbe öltözött lovagdáma kényelmesen a falhoz támaszkodott. Persze nem a kényelem, vagy a lazaság motiválta, sokkal inkább a hallgatóság felé közvetített üzenet. Elhelyezkedhet ő látszólag védtelenül támaszkodva, mégis biztonságban érezheti magát még ebben a helyzetben is. Igyekezett kicsit többet megmutatni magából, ezért nem húzott sodronynadrágot a csataszoknyája alá, ezért támasztotta bal talpát a falhoz. Tudta, hogy a megemelt csataszoknya alól kivillanó combot sokan észreveszik. Ha pedig a hideg fém érintése zavarta is, nem mutatta jelét.
- Hits: 88396
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Call of Cthulhu
Létezik egy elég nagy hagyományú szerepjáték, amit egy amerikai író munkásságára alapoztak. „I am Providence” áll a sírján és a játék nevét adó művet is neki köszönhetjük, mert nem másról van itt szó, mint a neves Lovecraftról és Call of Cthulhuról. A cím ugyan Cthulhu hívása, de ha beleolvasunk a szabálykönyvbe, kiderül, hogy bizony a nagy zöld csápos most az egyszer telefonbetyárkodott és Nyarlathotepre bízta a szerkesztést. Ennek fényében kissé félre is sikerült egy két dolog, de mit is várjunk, ha a Kúszó Káosz irányítja a szervezést? Előző cikkeimben már pedzegettem a dolgot és kerülgettem a játékot és a benne fölbukkanó problémákat, most viszont egy kicsit komolyabban szeretném körüljárni a témát mind mechanika, mind tartalom szempontjából. Lendüljünk hát bele!
- Hits: 169578
Read more: Cthulhu Hívása - Hogy is volt azzal a Csápos Rettenettel?
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Call of Cthulhu
„Először is, ismételjük át a katekizmust:
Hiszem, hogy egy tízcentes ki tud siklatni egy tehervonatot.
Hiszem, hogy aligátorok élnek New York csatornáiban, nem szólva a Shetland-póni méretű patkányokról.
Hiszem, hogy az ember árnyéka lefejthető egy acél sátorcövekkel.
Hiszem, hogy tényleg létezik a Mikulás, és azok a pirosba öltözött fickók karácsonytájt az utcán az ő bedolgozói.
Hiszem, hogy létezik körülöttünk egy még soha nem látott világ.
Hiszem, hogy a teniszlabdákat mérges gáz tölti ki, és ha egyet kettévágunk, és a kitóduló levegőt belélegezzük - belehalunk.
Legfőképpen pedig hiszek a kísértetekben, hiszek a kísértetekben, hiszek a kísértetekben.
Kész? Megvan? Jó. Itt a kezem. Indulunk. Én ismerem az utat. Csak kapaszkodjanak... és higgyenek el mindent."
Stephen King: Rémálmok és lidércek
Rettegés, iszonyat, őrület. Aki Call of Cthulhura adja a fejét, számtalanszor találkozni fog ezekkel a kifejezésekkel és persze sok-sok pszichiátriai szakkifejezéssel, amit jól elkevernek játéktechnikával. Igen, a játék számszerűen méri a karakter épelméjűségét és tapasztalatok alapján graduálisan csökkenti, míg a végén egy jól fejlett marharépa racionalitásával megáldott magánnyomozóhoz jutunk. Megéri ez?
- Hits: 60899
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Call of Cthulhu
„Szép az a kígyó, de csak üveg mögül.”
Biztos, hogy vannak olyan pillanatok, amikor átfut valami hasonló az agyunkon és legszívesebben rá se néznénk arra a nyavalyás kígyóra, de valami mégis az üveghez tapaszt minket. Ijedten ugrunk hátra, amikor a hüllő sziszegve [a számára láthatatlan] falnak ugrik, pedig mi legalább tudjuk, hogy az a fal ott van. Ha nem lenne, be sem mentünk volna a hüllőházba. Szeretünk véres vagy rémisztő filmeket nézni, horrorisztikus történeteket hallani, olvasni és persze a média is ezeket kapja föl. „Ha vérzik, akkor nézik.” A virtuális világban pedig egyszerűen elszabadul a pokol, ha a modern szimulátorokra gondolunk. A direkt erre kiélezett játékokban meg akár egy vödör [12-20 liter] vér is „kinyerhető” a kiszemelt áldozatból egy-két segédeszköz segítségével. Ugyanez hajtja azokat is, akiket egy baleset helyszínétől a rendőr zavar el. „Oszoljanak, kérem szépen, nincs itt semmi látnivaló!” Pedig dehogy nincs! Az emberiség a kezdetektől fogva szeret félni, de persze csak addig, amíg ott az a biztonsági üveg. Most képzeljük magunkat annak a fölbosszantott kígyónak a helyébe és nézzük meg, hogy mit akar az a bámészkodó óriás az üveg másik oldalán.
- Hits: 196890
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
A hagyományos M.A.G.U.S. rendszerével kapcsolatban az egyik első komoly kritika a képzettségrendszert érte: Miért csak 2 fokozat van? Hiszen a nyelvvizsgánál is van alapfok, középfok, mesterfok. És különben is, fejlődhetnének a karakterek fokozatosabban is, nem feltétlenül szerencsés letudni a teljes fejlődési utat összesen két szinttel. Nomeg sok tanfolyamnál, "szakmánál" ma is sokan látni vélték az alapfok, középfok, felsőfok hármast. Igaz, ez inkább ritka és egzotikus kivétel, mint általános gyakorlat, mert egy alapfokú gépkezelő és egy gépészmérnök még véletlenül sem azonos képzettség egymásra épülő fokait jelképezi. A nyelveknél pedig az alap M.A.G.U.S. nem 2, nem 3 hanem mindjárt 6 fokozatot tartalmazott. Vagy hetet, ha a teljes képzetlenséget is számoljuk. Az érvek, érvecskék a változtatás mellett olykor igen gyenge lábakon álltak. Ellenben azóta is meghatározzák a M.A.G.U.S. történelmét. Nekik köszönhető, hogy sok kiegészítő helyett sok új kiadás született. Azt hiszem sokunk bánatára. És ha a helyzet az utóbbi időben változni is látszik, kérdés, hogy mire is megyünk majd a változással: A baj sajnos megtörtént.
- Hits: 43958
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
A legtöbb csapatban a karaktergenerálásnak általában a legutolsó lépcsőjét jelenti a karakter felszerelésének megvásárlása, összeszedése. A fegyver, a vért, a kötél, és számos más kalandozó felszerelés mindenkinek eszébe jut, miként egy-két elrettentő példától eltekintve a ruha is. Jobb esetben a karakter különleges trükkjeihez, technikáihoz is vásárol a játékos felszerelést, hiszen miért ne tenné. De nagyon kevés azoknak a száma, akik átgondolják mit is visz magával a karakter. Így sokszor már az első játékalkalomnál arról is szól a játék mi maradt ki. Ez részben lehet jó is, a karakter is ekkor tanul bele a kalandozólétbe, ha pedig valamiről ma elfeledkezik, de tanul belőle, az értékes tapasztalat: A karakterek még hetekig járhatnak a piacokra. Másfelől rossz is: Sok esetben ugyanis "hihetetlen", hogy ezt elfelejtené a karakter, így a hiba a beleélés rovására megy.
- Hits: 40831
Subcategories
Call of Cthulhu Article Count: 24
Shadowrun Article Count: 11
A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod.
M.A.G.U.S. Article Count: 59
A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye.
D&D és AD&D Article Count: 7
Játékrendszer készül Article Count: 6
Kereső
Bejelentkezés
Útvonal
Cookie kezelés
Aktuális gondolatok
Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?