Kategória
- Details
- Written by Joomla
- Category: Kategória
Történt ami történt... Egy ideje volt egy bug az oldal működésében, amit a vBulletin support csapata segítségével sem tudtunk megoldani. Nem örültünk neki. Frissítettünk, de utána is előkerültek hibák, így kénytelenek voltunk egy másik rendszerre váltani. A fórum részt konvertáltuk, bár a kockadobásokat elfelejtette a rendszer. A galériákat kézzel jobb újra létrehozni. A cikkek esetében az eltérő formázási lehetőségek miatt szintén ez a helyzet. Így a türelmeteket kérjük, a tartalom átmásolása - és időnként aktualizálása - folyamatban van. Ezzel együtt viszont új cikkek is születhetnek.
Ezzel együtt viszont az oldal szerkezete egy kicsit megváltozik, mint a megjelenése is.
A fontosabb cikkeket addig is a szerepjátékok menüpontban találod.
- Hits: 34304
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Figyelmeztetés: A cikk hosszú lesz és bonyolult. Elsősorban azoknak szól, akik szerepjáték rendszer fejlesztésével foglalkoznak, legalább hobbi szinten és kötődnek Ynev világához. Eme figyelmeztetés nem véltlenül volt itt olvasható. A játékos ugyanis joggal várja el azt tőled, mint alkotótól, hogy egy csomó mindennel ne kelljen foglalkoznia, mert azt te már megtetted helyette. Az ellenőrzést is, így valamilyen minőséget garantálsz. Nem lesz olyan játékrendszer amivel mindenki egyetért, de ha mindenki kéréseit, ötleteit össze akarod gyúrni, akkor cserében következetes sem leszel, és nem is tudsz egyenletes minőséget kreálni. A te feladatod figyelni a matekra, az összefüggésekre, és jópár apró koncepcióra, hogy a játékosnak ne kelljen.
- Hits: 23662
- Details
- Written by TheElf
- Category: Shadowrun
Ha Shadowrunról van szó, a legnagyobb hiba amit elkövethetsz az, hogy általában a Shadowrun 3. kiadásához készítesz karaktert, és nem egy adott csapathoz, adott csapat koncepcióhoz. A probléma ugyanis egyszerű: Shadowrunban sokmindent lehet mesélni, sokféle csapatnak. Vannak minta karakterek. Vannak kalandok. És van egy olyan koncepció, hogy a szerepjátékos kalandozó mintát itt árnyvadásznak hívják. Aztán van az amit a Shadowrun számos kiegészítője tesz ehhez hozzá. Lehet játszani zenészeket, és ugye egy együttesbe inkább kell énekesnő, mint mesterlövész. Lehet játszani híradóst. A rigó ez esetben is drónozni fog, csak éppen géppuska helyett kamera lesz rajta. És persze sokszor veszélyes környezetben forgat, és nem mindenki örül az okvetetlenkedő oknyomozó riporternek és az őt kiszolgáló stábnak.
- Hits: 21108
Read more: Shadowrun karakteralkotásról (nem csak) kezdőknek
- Details
- Written by TheElf
- Category: Call of Cthulhu
Ha a félelemről beszélünk, akkor a horror rajongó kapásból a kedvenc könyveire mutatna. De több ember fél a repüléstől, mint mondjuk a zombiktól, vagy a deep one-któl. Az állam és a vezetői pedig a szabotázstól, a nehezen felismerhető ellenségtől fél. Sok ember pedig leginkább attól fél, hogy átverik, hatalmas energiával kutatja a vélt igazságokat, és így aztán sikeresen át is veri magát összeesküvés elméletekkel. Most a félelemnek erről a három formájáról lesz szó. Alapvetően néhány ismert baleset alapján. A Comet balesetei, a Buda-Császárfürdő állomáson történt HÉV balesetek, a TWA 800-as járatának balesete, az EgyptAir egy belesete alapján. Nomeg a Germanwings balesete körüli nyomozásra is egy kicsit ki fogunk térni. Már csak az aktualitások miatt.
- Hits: 40857
- Details
- Written by TheElf
- Category: Asztali Szerepjátékok
Sok helyen a szerepjáték klub egy könyvesbolt is egyben, és mint ilyenre vonatkozna a magyarországi vasárnapi zárva tartás. Persze van aki azt mondja, egy bolt 200m2 alatt van, és ő tulajdonosként bennt lehet. A méret persze korlátozza a csapatok számát, és legyen szó akár betegségről, akár szabadságról nehéz pótolni a tulajdonost és a nyitva tartó családját. Ha a bolt viszont zárva tart, akkor a hétvégi klubos játék alkalmak mennyisége bizony 50%-kal csökken. Ezzel a játékokat népszerűsítő rendezvényekre is kevesebb lehetőség jutna Magyarországon. Legalábbis elméletben.
- Hits: 61816
- Details
- Written by TheElf
- Category: Hagyományos M.A.G.U.S. rendszer
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabály valami, és mettől szabályértelmezés? És mikor beszélünk arról, hogy a több ellentmondó hivatalos szabáy közül választunk. Amikor elmondom, hogy az eredeti alapkönyv az alap és azt is, hogy nem veszem át az Első Törvénykönyv módosításai közül a kötelező ÉP vesztést, ha neked csak Első Törvénykönyved van, akkor ez nem ilyen egyszerű a helyzet. Hiszen ott a kötelező ÉP vesztés figyelmen kívül hagyása máris háziszabály lenne. Akkor ez legyen benne egy top 10 listában? A kérdés azt hiszem jogos.
- Hits: 54448
Read more: Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
- Details
- Written by TheElf
- Category: Novellák, történetek
Alyssa számára a messze észak nem csak ismeretlen vidéket, de idegen népeket, szokásokat is jelentett. Persze nem szívesen találkozott volna ismerős szokásokkal, hiszen éppen ezek voltak az okai, hogy menekülnie kellet. No persze, ő is hibázott, és tudta jól, Gorvik nem az a hely, ahol bármely hibát megengedhetne magának, de ettől még kényelmesebb a törvényeket, az országot hibáztatni a történtekért.
- Hits: 89472
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Ynev egy kalandozó-központú világ, a karakterek pedig jelentős hatalmat képviselnek. Legalábbis ez volt a helyzet az eredeti M.A.G.U.S. megjelenésekor, és ez az amin sok új kiadás változtatni akar. A változtatások azonban ritkán sikerültek, sok oknál fogva. Javarészt azért, mert oly sokan okkal választottuk a M.A.G.U.S.-t, ilyen játékot szerettünk volna. Erre pedig sok esetben jó okunk volt. Csakhogy felmerül a kérdés: ezzel a világképpel tudunk-e például jó horror kalandot mesélni? Kiváltképp akkor, ha a kalandozó javarészt attól is kalandozó, hogy máshogy hat rá a félelem?
- Hits: 14487
Read more: Ynevi rémálmok: Hogyan meséljünk Horror-t M.A.G.U.S.-ban?
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Nem egyszer hallottam már, hogy egy-egy M.A.G.U.S. rendezvényen valaki olyan megközelítéssel találkozik amit korábban csak D&D esetén tapasztalt. És ez sokszor nem éppen hízelgő kritika alapja. Egyszerre szólja le az eredeti D&D-s tapasztalatot és mutat rá arra a tényre, hogy a D&D-re jellemzőhöz hasonló stílusú játékhoz tökéletes lehet az 5. kiadású SRD-re épülő játék, amit a Roll20, a Fantasy Grounds és számos más alkalmazás könnyen támogatna. A hasonló játékoknak viszont van egy jelentős piaca akár online piactereken is, és így lehetne angol nyelvű megjelenés is.
- Hits: 3469
Read more: Miért is nem "5E" alapon készül új M.A.G.U.S. kiadás?
- Details
- Written by TheElf
- Category: Asztali Szerepjátékok
Amikor arról beszélek, hogy a Shadowrun 3. kiadását miért szeretem jobban, mint akár az újabb, akár a későbbi kiadásokat, akkor sokszor mutatok a Shadowrun Companion-ra, az ott említett nem árnyvadászokról szóló kampány típusokra. Ez már a 2. kiadáshoz is volt, de a 3. kiadásra tudott igazán kiteljesedni sok szempontból a koncepció. S nemrég akadt online kampány, ahol a karakterek rendőrök voltak. Ez megannyi szempontból jó, viszont nem mindenkinek segít kiszakadni a mindennapi problémákból.
- Hits: 22887
Subcategories
Asztali Szerepjátékok Article Count: 144
Novellák, történetek Article Count: 9
Grafika Article Count: 7
Számítógépes játékok Article Count: 9
Kereső
Bejelentkezés
Útvonal
Cookie kezelés
Aktuális gondolatok
Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?