Home
Call of Cthulhu: A demokrácia kultistái és a szesztilalom korszaka
- Details
- Written by TheElf
- Category: Call of Cthulhu
Millió és egy történet játszódik a szesztilalom idején, hiszen Lovacraft ekkor bizony élt és alkotott, és sok mindent megélt. Ha pedig szereted a Call of Cthulhu szerepjátékot, akkor bizonyára az ő műveit éppen úgy olvasod, mint a korszakban játszódó számos más művet. És a korszakot bemutató számos ikonikus sorozatot is valószínűleg ronggyá nézted már, hiszen van amit a könyvek nehezen mondanak el, mert a szerző természetesnek veszi, a sorozatok alkotói viszont némi kutatómunka után mégis filmre viszik. Ha a korszakot bemutató alapművek között rámutatnkák a HBO nagysikerű sorozatára a Boardwalk Empire-re, valószínűleg a többség nem csak azt vágná rá, hogy "láttam", hanem pár ikonikus idézetre is rámutatna. Sőt arra is, hogy sok szórakozóhelyet ez alapján mesél, a kalandjaiban az itt látottak határozzák meg sok szereplő viszonyát az erkölcshöz.
- Hits: 140341
Read more: Call of Cthulhu: A demokrácia kultistái és a szesztilalom korszaka
Felszerelésről, varázstárgyakról
- Details
- Written by TheElf
- Category: Hagyományos M.A.G.U.S. rendszer
Anno AD&Dben a varázstárgyaknak XP értékük volt, javarészt magasabb szinten lehetett őket készíteni, ez persze azt is jelentette, hogy elvben ritkák lettek volna. Ha nem lett volna sok véletlenszerű kincs amiben azért mégis ki lehetett ezt-azt dobni. A M.A.G.U.S. rendszer más. Egy-egy tárgy készítése nem kalandot, kutatómunkát igényel, hanem olyan mágikus formulákat amiket a karakternek megtanítanak. És amiket a karakter gyakorol, amik kapcsán a mester is ellenőrzi ez megbízhatóan sikerül-e. És sok okból nem eladásra készülnek. Vagy eltüntetik őket, vagy nyilván a tagságot erősítik. A többieknek már van, ők is átestek ezen és tartalék is jutott. Maradna a készítő. A boszorkánynak nem csak azt kellett megtanulnia amit a önállóan tud megcsinálni, hanem azt is amire boszorkánykörben kell képesnek lennie.
- Hits: 10467
Hogyan kezeljük - Kapcsolatok
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Ha valaki játszott már Shadowrun-t, lehetőleg a korábbi kiadásokat, akkor pontosan tudja, hogy minden könyv hangsúlyozza a kapcsolatok fontosságát. És azt is, hogy ezeket a kapcsolatokat fenn kell tartani. Van egy M.A.G.U.S. karakterem, a Második Törvénykönyv a helyismeret képzettséghez kapcsolatokat is rendel, ő pedig rendelkezik ezzel a képzettséggel. A karakterem elhagyott, jól védhető raktárat keres. Előfordul az ilyen, kell valamire. Ha reálisan de táposan nézzük, akkor ez trivális feladat. Hiszen ismeri az összes ilyet. Igaz? Ha nem csak a tápot vesszük észre, akkor már eszünkbe jut az is: illene megkérdezni azt a tolvajt, aki jó barát és akinek a területén van a raktár.
- Hits: 8662
Dörnyei Kálmán: Az Arató Halál - Könyvismertető
- Details
- Written by TheElf
- Category: Kategória
Történet egy elátkozott kaszáról,
Arawnról a halálpapról,...
Hythéről a szellemlányról és
Lentúrról a vérszomjas ördögről…
„Egy halálpap harca az ördöggel. És egy varázserővel bíró kasza, ami gonoszabb még az ördögnél is. Dörnyei Kálmán regénye több mint fantasy; fordulatos krimi, és szokatlan szerelmi háromszöggel fűszerezett romantikus regény is egyben. Kiváló stílusban megírt, olvasmányos történet.” (John Caldwell)
- Hits: 33203
Életvitel és ami mögötte van 1: Szegénység
- Details
- Written by TheElf
- Category: Shadowrun
Ismerjük az "utcai életvitelt", 0 nuyenbe kerül fenntartani, ennek megfelelően akár végleg is ingyenes lehet. Könnyű fenntartani, ehhez persze nem kell sokat keresni. Az egyensúly látszólag tökéletes. De kb. hogyan is képzeljük el a más életvitelt folytató karakterek vagyoni helyzetét? Ehhez a legjobb támpontot a karakterek össz vagyona, és az életvitelek ára (havi költsége) jelenti. Érdemes meglátni, hogy hol lehetnek kb. a különböző karakterek a társadalom ranglétráján, ha megpróbáljuk a szabályokat viszonylag szigorúan értelmezni. El kell fogadnunk a tényt: A játékos karakterek többnyire nem legalul vannak. Több oknál fogva sem lehetnek sem ott. sem a közelében. S most nem a 0 nuyenes "utcai" életvitelt élő hajléktalant említem, a "negatív össz vagyon" (temérdek adósság) mellett, hanem a társadalom jópár szélesebb részéhez is viszonyítok.
- Hits: 11559
Kultistákról, kultuszokról, kalandokról
- Details
- Written by TheElf
- Category: Call of Cthulhu
Hogy milyen is egy kultista akire kalandot lehet építeni? Eszembe jutott néhány példa, csak előre szólnom kell, a jelenkori karakterek ilyen kezelésének politikai vonatkozása is lesz. A három kultistánk közül az egyiket hívjuk Abdulnak, a másikat Zsoltnak, a harmadikat Ritának. Egyik sem az a fajta veszélyes kultista lesz aki közel jár az igazsághoz, de mindhármuk köré lehet kalandot építeni és mindhárom kultisa veszélyes is a maga módján. De egyik sem az ami mögött rögtön ott van valami természetfeletti szörnyeteg. Sőt. Ugye a mítosz istenségei közül tudjuk, hogy melyik az aki adott könyvet a feketemágusoknak is, és a rájuk vadászó inkvizítornak is. Akinek a veszélyes tanításai akár a történelmi egyházakba is beleépülnek. Nos az, hogy valaki aki magát jó kereszténynek tartja rossz csoda alapján megy zarándokútra, rossz forrásból származó dogmákat vesz komolyan... Éppen úgy belefér ebbe a kategóriába, mint amikor az iszlám hitű társa teszi ezt.
- Hits: 351634
Mi köze a náciknak a zombikhoz?
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Számítógépes játékok
Nem is olyan régen, körülbelül két hónapja jött ki egy játék, mint a tavalyi zombi mánia sereghajtója. Két hónapos játékról dőreség volna review-t írni tekintve hogy a kétharmada remake, azt meg hogy mit tud az új engine már tavaly júliusban láttuk. Nem is ez az érdekes benne, hanem az alapfelvetés. Erről fogok most írni, ugyanis hasonló munkák Cthulhu fronton is kezdtek föltünedezni. Az emlegetett játék pedig nem más, mint a Nazi Zombie Army Trilogy.
Előre szólok, hogy a horogkeresztek és egyéb náci jelképek itt bizony elő fognak fordulni akárcsak a Harmadik Birodalomban. Most pedig tessék kinyitni a Necronomicon-t a 666. oldalon és irány előre.
- Hits: 83492
A wargame-ek a fejükre estek
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Asztali Szerepjátékok
A szerepjáték olyan, mint egy film, azzal a különbséggel, hogy a színészek nem kapnak forgatókönyvet és a rendezőnek a környezet segítségével kell elmondania a történetet. [A Valve Corporation munkatársai után szabadon. Az eredeti a Half-Life 2: Raising the bar c. könyvben olvasható.]
Evolúció. Szép szó, nem igaz? Olyan komolyan és tudományosan hangzik. Az eredetinek rengeteg köze van mindenféle tudományhoz, hisz azt a cselekedetet jelöli, amikor a tudós kinyitja a könyvet. Az eredeti szó latin eredetű és így találod a szótárban: exvolvo, exvolvere, exvolvi, exvolutum. Jelentése: kigördítek, kitekerek, kinyitok egy könyvet [a római doctor (tudós) volumen-t (tekercs, eredeti jelentésében valami amit gördítenek) olvasott]. Később a jelentéshez a felfed, kifejlődik, megmagyaráz is hozzákapcsolódott. Nos, ebből mi rengeteget csináltunk. Rengeteg könyvet kinyitottunk és rengeteg dolgot megmagyaráztunk és most itt vagyunk valami kifejlődésének a küszöbén, amire talán a DnD 5 esete mutat rá a legjobban.
- Hits: 70157
Az eldönthetetlen vita: Sandbox vs Safety rails
- Details
- Written by TheElf
- Category: Asztali Szerepjátékok
A szerepjátékok körüli viták döntö többsége visszavezethető erre a kérdésre. És úgy gondolom a szerepjátékok mostani piaci helyzete is jelentős részben erre vezethető vissza. Ha ugyanis ebben a kérdésben döntünk, akkor számos más kérdésben is kézenfekvőek a válasz. Hogy miért? Mert a kétféle játékstílushoz más-más értékekkel rendelkező világ a jó. Egy sandbox meséhez ideális az, ha egy világban a csapat megannyi apróságra reagálhat, mindegyik elindíthat egy-egy kalandot. Ha viszont a safety rails irányba kacsintgatsz, és fix a kalandmodul? Hát mindezek letéríthetik őket. És ahol a két elképzelés között átmenet lehetséges, hiszen a karaktereket szűk környezetbe zárod be, ott is hamar kiderül a két megközelítés más és más.
- Hits: 31180
Rendszer készül: Alapgondolattól, az alap rendszerig
- Details
- Written by TheElf
- Category: Játékrendszer készül
Akasztják a hóhért. Más játékrendszerét mindig könnyű kritizálni, javítgatni, mint sajátot alkotni. De hogyan indulunk? Mondjuk néhány alapfelvetéssel és célkitűzéssel. Vannak ezek között magától értetődő dolgok is, például az, hogy a nagyobb érték a jobb (AD&Dben AC, THAC0, mentődobások kapcsán a kisebb volt a jobb). Vannak kevésbé magától értétődőek, mint az emberi tulajdonságok kapcsán a 20as maximum (nem 18 mint AD&Dben), a 10-es átlag. És kicsit meglepőek: Megadjuk a szórást is. Legyen mondjuk 2. Képesség próbát pedig 2 darab 10 oldalú kockával dobunk. Az első csavar viszont éppen itt jön.
- Hits: 50329
Read more: Rendszer készül: Alapgondolattól, az alap rendszerig
Kereső
Bejelentkezés
Útvonal
Cookie kezelés
Aktuális gondolatok
Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?