Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Article Index

Azért ezt a stílust választottam, nem is ok nélkül. Jelenleg a Campaign Cartographer 3+ az megvehető friss verzió, és ez a stílus ebben elérhető újdonság. Olyan stílust kerestem ezen belül ami fekete-fehér, ez olcsóbb nyomtatást jelent, és lehetővé teszi azt, hogy a térképet kreatívan használjuk. Például eleve színezett pergamenszerű papírt használjunk alatta. Vagy grafikus programban pergamenmintára tegyük rá, és egy olyan papírra (pl. Canon Fine Art paper, Museum Etching) nyomtassuk aminek nem sima a felülete, és így a kicsit töredezettnek látszó felszín is segítsen a megjelenés kialakításában. Ha az így elkészített térképet körbevágjuk, esetleg öngyújtóval óvatosan körbe égetjök, kevésbé fontos helyen kiégetjjük akkor máris egy érdekesebb térkép példányt adhatunk a játékosok kezébe. Egy szép színes térkép nem tudja ezt a trükköt. Online használat esetén megvannak mindkét megoldásnak az előnyei. De ott is előkerülhet háttér is és más is, ami érdekesebbé teszi az ilyen térképeket. És pont a fekete-fehér megjelenés gondoskodik arról, hogy ez közel álljon ahhoz a példányhoz amit a karakterek látnak.

A tervezésnél és a mesélői példánynál kell egy grid, akkor is, ha az éppen nem túl jól néz ki. De ez lesz az első olyan amit ki fogunk kapcsolni amint más kezébe adjuk a térképet. Ezzel már tudjuk, hogy milyen beállításokkal akarunk indulni. Ideje elindítani a programot, ha rendelkezünk vele és kezdeni egy új térképet. Lehetőség szerint a céljainknak megfelelő beállításokkal. A főbb lépéseket inkább képeken mutatom be, mert tapasztalataim szerint a videoról könnyű lemaradni. Így kezdjük mindjárt az üres térképpel és az ehhez vezető lépések rövid ismertetésével. A technikai részletek sokaságát a kézikönyv is bemutatja, így elsősorban a mit, miért így csinálunk kérdésre igyekszem kitérni. 

2017 09 03 1A fenti képig eljutni viszonylag egyszerű. Ennél a stílusnál az alap grid címkék nem az igaziak, amint látjuk. A copyright üzenet átméretezése, a scale barnál írt érték, és a scale bar beállítása egy sima scale paranncsal (baloldali ikon sorból)  jelenti a látható változtatásokat egy alap képhez képest. A stílust a File menü, New parancsa után az Overland stílusok közül választottam ki, nem kértem hátteret, de kértem a grid megrajzolását. Ez jó volt. A számozást viszont nem kellett volna kérni. A Tools menü Snaps almenjübében jött a Grid opció amivel létrehoztam egy egy kilométeres láthatatlan rácsot amihez a kurzort tudom igazítani. Ugyanis az alap rács 10km felbontású ami nagyon nem kellemes akkor, ha egy mindössze 150km * 100km méretű térképpel dolgozunk.

A bal felső sarokban lesz egy ikon amivel tengert rajzolhatunk, tőle balra a szigethez szükséges eszköz. És a szép nagy szimbólumok amikkel kicsit feldíszíthetjük a tengert is és mást is: 

2017 09 03 2

Jól látjuk: A sziget partvonala sehol sem egyenes. És amikor a szigetet rajzoljuk akkor bizony ezeket az egyenetlenségeket a program megoldja. Egy vonal vagy síkidom egyenetlenségét a fractalize paranccsal utólag is meg tudjuk növelni. Ezzel persze még nagyon nem az igazi a térkép amit készítettünk, de már látunk némi alapokat. Fent a hegy ikont megnyomjuk, hogy a hegyekhez való szimbólumokat lássuk és bal felső saroktól a jobb alsó sarok felé elszórjuk a hegyeket. A baloldalról a második ikonsor 3 ikonján jobb gombot nyomunk és kiválasztunk egy erdő típust amivel a hegységünk köré erdőt rajzolhatunk. Az eredmény még messze nem jó. Látványosan érezzük, hogy nem olyannak kellene lennie az eredménynek, mint amit látunk. 

2017 09 03 3

Mi az ami biztosan hiányzik? Feliratok, települések, folyók, sokféle kisebb-nagyobb dekoráció. Sok helyre nem raktam egyszerű domb ikonokat sem, így a hegy és a síkság között nincs átmenet. Ahol a hegynek erdő adja át a helyét ott ez érthető, de máshol még kevésbé. A Domb azért hiányzik, mert azt  majd a folyók és a folyóvölgyek elhelyezése után tervezem lerakni. Azaz jelenleg a folyók, a települések jönnek mint fontos lépés. Sejthetjük a következő lépés baloldalt a folyó ikon után a folyók berajzolása. Snap opciót ki kell kapcsolni ehhez alul. És amikor a tengerhez érünk akkor jelezni kell, hogy a következő pont pontsan egy másik vonalon van. Ehhez a módosító opciókat a jobboldali ikonosorok tartalmazzák. Éppen így érdemes elszórni az utakat, városokat és sok apróságot.

A városok egy részét a folyókhoz jó tenni, ha pedig a folyó torkolata eleve egy öbölnél van, akkor ott lehet egy nagyobb település is. Kalandhelyszínnek pár rom. A cél az, hogy gondoljuk végig, hol és miből élnek. Úgy gondolom hogy a sziget egyik fontos erőforrása a tenger. Akár a tengeri kereskedelem, akár a halászat. Így lesz jópár halászfalu, és lehet a hegy lábánál pár bányász település, ahonnan tutajon vagy hajón is levihető sok árucikk. A sziget ritkán lakott jelenleg, van pár romos, elhagyott település is. 

2017 09 04

De mi törtönik, ha kap pár feliratot, némi árnyékolást? Azt hiszem egészen térkép szerű lesz az eredmény. Persze az ismert probléma a grid cimkék kapcsán marad. Elnézést, de nem kerestem ékezetes betűkhöz való betűtípust, hanem maradtak az alap feliratok és nem illesztettem görbére sem a betűket. Sőt nem léptem meg olyat sem, hogy pontokat, vesszőket kézzel illesszek ékezetnek megfelelő helyre. A cél elsősorban néhány egyszerű lépés bemutatása lenne, így ezeket a trükköket meghagyom máskorra. 

DenereaHa elkészítettük a térképet sok mindent nyerünk vele, de sok mindent el is vesztünk. Hiszen a játékos karakterek pontosan számolhathan a távolságokkal, amiket viszont nem feltétlenül a kalandok szempontjából ideális időzítés figyelembevételével helyeztünk el. Szóval ezt lehetne még bőven továbbgondolni. A meglévő effekteket a default értékről érdemes lehet egy kicsit finomabbra venni és máris van egyhasználható alap térképünk. Ez tényleg az amit a minimális befektetéssel, minimális gyakorlással, minimális eszközökkel elő tudsz állítani. 

 

Comments on Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek

Be the first to comment
Please login to comment

You don`t have permission to comment here!

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.