User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

roll20percSok helyről ismerjük a hasonló ábrákat. És nagyon könnyű rájuk hivatkozni, hiszen van sok felhasználó szóval nyilván reprezentatív. Nos a D&D-hez kapcsolódó megannyi hivatalos felületen is van sok felhasználó, ott meg 100% az arány. Viszont egyik sem reprezenetatív. És ennek alapvetően több jó oka is van. Az egyik abból ered, hogy más-más rendszerek kedvelői más-más arányban vesznek igénybe a Roll20-hoz hasonló platformot. Mondjuk azért, mert az adott rendszert nem támogatja a Roll20, és az adott rendszerhez eleve nincs szükség hasonló "virtual tabletop" megoldásra. 

A storyteller játékosok elenyésző része vágyik battlematre, ennek kapcsán fog of war támogatásra, generikus fantasy tilesetekre. Miért? Mert a rendszerhez nem kell. De tök jól jön az, ha a karakterek által is olvasható hírekhez jó a fájlmegosztás, amiben viszont sok VTT megoldás nem lesz annyira erős. Ha pedig az ilyen igényekkel rendelkező játékosok kisebb arányban használják a Roll20 megoldásait, nagyobb arányban maradnak Discordon, Skypeon, stb. akkor a Roll20 kampányokról szóló ábra már nem is lesz a szerepjátékosok összességére nézve reprezentatív. 

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A hp egyidős a szerepjátékkal, vele együtt ott volt a harci kör, a körönkénti támadások száma, és sokminden. A hp-ben viszont sokminden benne lehet, többek között a szerencse is. Sokan a nevére mutatnak, hogy a hit az találat, a hp a cure wounds típusa varázslatokkal gyógyítható, ez pedig a hadiszerencsét jelentő hp esetén szerintük nem lenne igaz, így elvetik azt a gondolatot, hogy a hp absztrakció volna. A valóság azonban ennél összetettebb. Nem mindegy ugyanis az, hogy a hpben benne van a hárítás, hadiszerencse, stb. máshol nem modellezett, a sebzést mérséklő hatásainak egy része vagy a sebzés teljes elkerülésére vonatkozó hatásokkal és sok mással is számolunk. Mindkét esetben absztrakciót, egyszerűsítést látjuk, csak az első esetben értjük, hogy a hp sebet miért logikus gyógyítani.  

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Nem titkolom: Eleve nem örültem a D&D 5 fejlesztésének. Nem örültem, de nem is annyira érintett. A probléma az volt, hogy minden volt és jelenlegi D&D-st akartak elérni, én pedig láttam azt, hogy legalább a Pathfinder rajongók nehezen érhetőek el. Nomeg nehéz volt elképezlni, hogy aki mondjuk a 90-es évek közepén már teljesen átállt Call of Cthulhura azt nagyon könnyű lenne visszacsábítani. Viszont minden új kiadásnál lesz aki bekajálja a marketinget, elhiszi, hogy ez mindenre jó meg minden másra is, és próbálja megmagyarázni, hogy annak is jó lesz aki nem véletlenül ebbe az irányba indult el. 20 évvel a D&D 5 előtt már teljesen nyilvánvaló volt az, hogy nincs olyan rendszer ami mindenkinek jó lenne. Sőt olyan sem, ami minden volt D&D és AD&D játékosnak.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Amikor az AD&D jellemeiről kell beszélnem, óhatatlanul a fordítás során elvesző árnyalatok jutnak az eszembe, onnan pedig egy másik rendszerrel, a Shadowrunnal kapcsolatos kis történet. A SIN (System Identification Number) kifejezésből a magyar fordítás során RASZ (Rendszer Azonosító Szám) lett, szó szerinti fordítása a kifejtett kiegészítésnek. Csak éppen a SIN bűnt jelent, a RASZ alapján pedig a rasszra asszociálnánk. Nem mindegy, hogy valaki SINless, bűntelen, vagy RASZtalan. Ahogy az alignment szóból jellem lett, látszólag szépen leírja a "jellem" funkcióját a játékrendszeren belül. De ugye tudjuk, hogy a jellemet, a személyiséget az angol máshogy mondja. És nem véletlen, hogy a szóba jövő kifejezések közül pont az Alignment-re esett a választás. Persze ez egy hosszú történet, és az okok és a kifejezés értelmezése, az értelmezési lehetőségek is változtak. Csakhogy ezek közül egyik sincs benne a magyar jellem szóban. Tudod hogy mondják angolul azt, hogy jellem?

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Sokszor hallottam azt, hogy nem baj az, hogy a dungeonben lévő szörnyekre, tartalomra nincs magyarázat, még nagyobb a csoda, még mesésebb, még, még, még... És lehet sorolni az előnyöket, amiket eléggé elismert szakértők is így mondanak. Való igaz, ha dungeon crawlt játszol és nagy örömmel mondanád el azt, hogy még mit gyaktál le akkor tökéletes megoldás az a koncepció, hogy D&D 3.x alatt annyi félvalami jellegű template van, hogy az ellenfél NPCről tudjuk, hogy jó eséllyel 18 anyja és 19 apja van legalább. Csakhogy amikor arról is szó lenne, hogy mikor veszi észre a karakter, hogy valami nincs rendben, mikor kezd el gyanakodni, akkor lehet az, hogy a d20-ra alapozva kockagurítós játékot játszunk, vagy lehet azt mondani, hogy a roleplaying wargameből valamikor roleplaying game lett, jöhetne a szerepjáték.

User Rating: 3 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar InactiveStar Inactive

A D&D története nem a D&D-vel kezdőik, hanem az előzmények hosszú sorával. Ez már így volt az oldal előző inkarnációjának kapcsolódó cikkében is. Csakhogy a D&D története azóta folytatódott, megjelent az 5. kiadás. De a D&D körül a világ, a piac is megváltozott. És persze az oldal is megváltozott, beleértve a lehetőségeket is. 4 év eltelt. 4 év alatt sokat változik a D&D, a világ, és sokat változunk mi magunk is. A D&D legújabb megújulási kísérlete okán a cikknek is meg kellett újulnia. Ha viszont a cikk hosszú is, meg is újult, akkor oda kell figyelni arra, hogy a régi olvasók is új dolgot kapjanak a cikket újra olvasva. 

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A napokban volt egy érdekes beszélgetésem a D&D 5 kapcsán. Beszégettünk arról, hogy lehet szidni a diszkrét lineáris eloszlást. Piszok sokat lehet beszélni arról, hogy hányszoros különbség van a legkevésbé valószínű és a legvalószínűbb kimenetel között. És tök jót el lehetett beszélni pár dologról. Például arról, hogy nekem nem tetszett amikor a plusz kocka és a sima módosító kapcsán a fejlesztő egyenértékűnek tekintette a kettőt, mert ugye az átlagra egyformán hat. A hosszútávú előnyök terén igaza van. Csakhogy nem minden erről szól. Ha ugyanis 2d20 közötül a nagyobb számít, akkor az egyes dobás valószínűsége 1:400, míg a 20-as valószínűsége nagyjából 1:10,256... A kettő közötti különség már majdnem 40*-es. De van egy ennél is fontosabb szempont.

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.