Kedvenc háziszabályaink M.A.G.U.S.-hoz
Így játszunk mi... Minden csapatnak vannak háziszabályai, nekünk is. De nem maga a szabály érdekes, hanem az, hogy hogyan jutunk el a szabály megalkotásáig.
Egy kis D&D Story
A szerepjátékok története a D&Dvel kezdődik. De a D&D története már jóval az első kiadás megjelenése előtt elkezdődött
Fall of the Comet
Ha horrort mesélsz, ne feledd el azt, hogy olykor a korhoz magához is hozzá tartozik a paranoia, az események alternatív értelmezése...
Vérpisti helyett Vérklári?
"Te is voltál fiatal..." és a játékban ki ne akart volna menő lenni kezdőként? No igen, de más a menő szerep a Vico akciófilmjeit néző srác, és sok mai fiatal lány szerint. Nem véletlen, hogy ma más megy egy fórumos RPG oldalon, mint anno a PeCsa klubjában. Érdemes elgondolkodni az okokon.
Mi köze a náciknak a zombikhoz?
Miért pont zombik? Miért pont nácik? Nem a "miért ne" az egyetlen érvünk. Hanem az, hogy a korszakhoz hozzá tartozik. Nem csak a gép előtt, de Call of Cthulhu-t, vagy Laundry-t játszva is.

Main menu en-GB

Készülő cikkek

  • Call of Cthulhu korszakok: World War II
  • Call of Cthulhu korszakok: Red scare
  • ÚTK NJK tár 1

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső

Utolsó mondatok

- Nyugi, a KM nem használja az od pontokat... 

Átállás folyamatban

Az eddigi vBulletin rendszerről igyekszünk átállni Joomla-ra, a tartalmat éppen másoljuk és frissítjük, ha nem találsz valami régi cikket, kérlek várj türelemmel!

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Renassa

Nehéz mit kezdeni egy olyan játékossal aki nem akarja megérteni, hogy egy 7 éves gyerek nem varázsol pláne nem random kísérletezve, és persze nincs manája, akkor sem, ha felvették egy varázslóiskolába. Kiváltkép akkor nehéz vele mit kezdeni, ha váltig állítja, hogy ez mekkora rendszerbug, mert hát ugye, ha a mágia nem veleszületett, hanem pl. az iskolában kapott beavatás is kell a manaponthoz, akkor hogy lett az első varázsló, hiszen őt nem volt ki beavassa. Mondhatnám, hogy nézz kicsit jobbra a képre a válaszért, de igazából a kérdést kapásból három részre érdemes bontani.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

GrainyNemrég született meg az írásunk egy korszakról, ahol emléítettem a vonatokon játszódó kalandokat. Az igazság az, hogy ekkor kihagytam a képből a nyilvánvaló kérdést: Miért pont vonaton? Az igazság szerint fontos részlet, hogy a vasút, a hajó és a repülőgép összezártságot is jelent és izoláltságot is. A repülés Lovecraft korában még nem volt elterjedt, és több napos összezártságra ma sem ideális példa. Persze el lehet mondani, hogy több leszállással egy tűszejtő vagy más miatt fenntartható az összezártság, de az mégsem ugyanaz. A hajók jelentős része nagy, jobban felszerelt (pl. rádió és egyebek miatt) és még mentőcsónak is lehet. Marad a vonat, első és másodosztályú, termes és fülkés kocsikkal és a hasonló vonatokra jellemző megannyi szolgáltatással. És a vonatút ott könnyen lehet más, mint a vonatút mondjuk a mai Magyarországon, vagy a mai Egyesült Királyság sok vonalán. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Boardwalk Empire 2010 IntertitleMillió és egy történet játszódik a szesztilalom idején, hiszen Lovacraft ekkor bizony élt és alkotott, és sok mindent megélt. Ha pedig szereted a Call of Cthulhu szerepjátékot, akkor bizonyára az ő műveit éppen úgy olvasod, mint a korszakban játszódó számos más művet. És a korszakot bemutató számos ikonikus sorozatot is valószínűleg ronggyá nézted már, hiszen van amit a könyvek nehezen mondanak el, mert a szerző természetesnek veszi, a sorozatok alkotói viszont némi kutatómunka után mégis filmre viszik. Ha a korszakot bemutató alapművek között rámutatnkák a HBO nagysikerű sorozatára a Boardwalk Empire-re, valószínűleg a többség nem csak azt vágná rá, hogy "láttam", hanem pár ikonikus idézetre is rámutatna. Sőt arra is, hogy sok szórakozóhelyet ez alapján mesél, a kalandjaiban az itt látottak határozzák meg sok szereplő viszonyát az erkölcshöz.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Egy beszélgetésben felmerült, hogy valakinek túl sokszor hiányzik. A M.A.G.U.S. több alapkönyve is etikátlannak tartja a koncepciót. Más rámutat, hogy legyen szó fórumos RPGről, MMORPGről, vagy asztali szerepjátékról a többi játékos védettsége szerinte nem reális. Mások pedig pont arról beszélnek, hogy a PVP öli meg a szerepjátékot, a realitást és alapvetően a játék minősége okán kell tiltani, nem pedig a megtámadottt védő homáyos etikai szabályok miatt. De hol a fenében van az igazság? És egyáltalán a szerepjáték eltérő változatait nézve ugyanott van-e?

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Amióta a szerepjátékokokban megjelenik a varázsslóiskola azóta ismert szempont, hogy a képzés gyermekkorban indul, mert  kell az idő sokminden megtanításhoz, megtanulásához. Van aki rögtön megjegyzi: Írni, olvasni máshol is meg tudnának tanulni, a varázslás szempontjából fontosabb készségek megtanulásához pedig túl kicsik a gyerekek. És utána jön sokféle karakter, ahol ilyen vagy olyan alapon de úgy gondolja az ő varázslójának nem kell az ősi nyelv, a rúnamgia, helyette... A minap elkezdtem egy életútjátékot mesélni. Nem első szinttől, hanem az iskola elejétől. Bentlakásos az iskola, mindenki sír még a szülei után. A közös kulturális hátteret a tört közös nyelv jelenti.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Ez a cikk nem lesz teljesen korrekt. Ha csak a hagyományos M.A.G.U.S. rendszer kategóriába tenném, jóval korrektebb lenne, hiszen az Új Törvénykönyv alkotói "letettek az asztalra egy rendszert" ami működik még akkor is, ha nem mindig értünk vele egyet, ha ezért egy NJK gyűjtemény megalkotásánál is bele lehet futni aknákba, kérdésekbe. Mégis merem az összes mai hivatalost egyszerre ekézni, mert mára annak a rendszernek az alkotói sem rendelkeznek jogokkal, ők nem hivatalosak, míg Gáspár Andrásék igen. Így amikor elmondom a hivatalos forrást miért is kezelném fenntartásokkal, akkor hamar előjöhetnek a viták. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Anno AD&Dben a varázstárgyaknak XP értékük volt, javarészt magasabb szinten lehetett őket készíteni, ez persze azt is jelentette, hogy elvben ritkák lettek volna. Ha nem lett volna sok véletlenszerű kincs amiben azért mégis ki lehetett ezt-azt dobni. A M.A.G.U.S. rendszer más. Egy-egy tárgy készítése nem kalandot, kutatómunkát igényel, hanem olyan mágikus formulákat amiket a karakternek megtanítanak. És amiket a karakter gyakorol, amik kapcsán a mester is ellenőrzi ez megbízhatóan sikerül-e. És sok okból nem eladásra készülnek. Vagy eltüntetik őket, vagy nyilván a tagságot erősítik. A többieknek már van, ők is átestek ezen és tartalék is jutott. Maradna a készítő. A boszorkánynak nem csak azt kellett megtanulnia amit a önállóan tud megcsinálni, hanem azt is amire boszorkánykörben kell képesnek lennie.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sok vitában merül fel a kérdés, X vagy Y fórumos szerepjáték jó-e, hiszen a játékosok alapvetően elégedettek vele, vagy mégsem jó, mert... És ebből ered az az érzés, hogy páran aztán sok játékba belekötnek, amint annak a hirdetését látják. Sőt az is sokakban felmerül, hogy ezen támadások sok játék későbbi kudarcának az okai között szerepelnek. A szinte csak hirdetési felelületként használt csoportokban örök probléma az, hogy az a "hülye" aki szól a problémák miatt, vagy az aki az általuk észrevett hibákat elköveti. Az egyik döntő érv sokak szemében az, hogy "ők jól érzik magukat az oldalon" és ezek után jön az, hogy "csak sokan szó nélkül lelépnek, az inaktivitás az ami a probléma forrása". Majd ezek után jön az észrevétel, hogy sokan biztosan azért inaktívak, mert ugye az oldalt érő támadások elvették a kedvüket.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Ha valaki játszott már Shadowrun-t, lehetőleg a korábbi kiadásokat, akkor pontosan tudja, hogy minden könyv hangsúlyozza a kapcsolatok fontosságát. És azt is, hogy ezeket a kapcsolatokat fenn kell tartani. Van egy M.A.G.U.S. karakterem, a Második Törvénykönyv a helyismeret képzettséghez kapcsolatokat is rendel, ő pedig rendelkezik ezzel a képzettséggel. A karakterem elhagyott, jól védhető raktárat keres. Előfordul az ilyen, kell valamire. Ha reálisan de táposan nézzük, akkor ez trivális feladat. Hiszen ismeri az összes ilyet. Igaz? Ha nem csak a tápot vesszük észre, akkor már eszünkbe jut az is: illene megkérdezni azt a tolvajt, aki jó barát és akinek a területén van a raktár. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az életvitelekről, karakterek társadalmi helyzetéről, stb. szóló írás első részében viszonylag sokat megtudtunk a karakterek társadalmi helyzetéről. Sokat, de persze nem mindent, hiszen a szegény és az az alatti életvitelek nem fedik le a teljes társadalmat. De ehhez térjünk vissza az előző írásban szereplő egyik karakter társadalmi helyzetére, és hamar rájövünk egy érdekességre: Egy karakternek ugyanis több különböző életvitele is lehet, márpedig a szegény életvitel nem feltétlenül jelent szegénységet. Pláne a fiatalon örökre megvett szegény életvitel nem. Hiszen az igen komoly tartalékokat, már fiatalon való visszavonulás és későbbi tőkefelhalmozás lehetőségét ígéri. De azt is viszonylag hamar láttuk, hogy szinte bármely karakter képes lenne egy pár száz nuyenes életvitelt fenntartani, igaz ehhez ezt először meg kell szerezni. És ezen a ponton érdemes végig gondolni a továbbiakat. Ugyanis az előző részben szereplő Liz életvitele sok szempontból is érdekes volt. Mit is írtunk akkor a kérdésről?

Alkategóriák

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső