Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabályBővebben...
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, aBővebben...
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennélBővebben...
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /Bővebben...
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogyBővebben...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem lepett meg, amikor sokan elkezdték pedzegetni, hogy a vezetékes hálózat idejétmúlt dolog, és vezetéknélküli megoldás lenne a természetes a Shadowrun esetében. Nem lepett meg, mert könnyű ebben hinni. Csak legyen szó sporteseményről, nagyobb kiállításról, reptéri zsúfoltságról vagy tüntetésről máris tapasztaljuk a vezetéknélkül hálózatok egy problémáját: Nem nagyon lehet az egyes klienseknek dedikált sávszélességet biztosítani. A vezetéknélküli hálüzatok után eljött az Internet of Things korszaka, egyre több eszköz csatlakozik a WiFire, amikor ez problémákat okoz fejlesztjük. Amikor a túl sok független WiFi hálózat okoz problémát akkor is keresünk megoldást. Csakhogy a Shadowrun egyik fontos velejárója, hogy egyes területeken még nagyobb a népsűrűség. Egy dekás számára nem mindegy, hogy egy letöltés, feltöltés mennyi idő alatt végez, mennyi ideig kell kapcsolódni, mennyi időbe telik megtalálni. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az életvitelekről, karakterek társadalmi helyzetéről, stb. szóló írás első részében viszonylag sokat megtudtunk a karakterek társadalmi helyzetéről. Sokat, de persze nem mindent, hiszen a szegény és az az alatti életvitelek nem fedik le a teljes társadalmat. De ehhez térjünk vissza az előző írásban szereplő egyik karakter társadalmi helyzetére, és hamar rájövünk egy érdekességre: Egy karakternek ugyanis több különböző életvitele is lehet, márpedig a szegény életvitel nem feltétlenül jelent szegénységet. Pláne a fiatalon örökre megvett szegény életvitel nem. Hiszen az igen komoly tartalékokat, már fiatalon való visszavonulás és későbbi tőkefelhalmozás lehetőségét ígéri. De azt is viszonylag hamar láttuk, hogy szinte bármely karakter képes lenne egy pár száz nuyenes életvitelt fenntartani, igaz ehhez ezt először meg kell szerezni. És ezen a ponton érdemes végig gondolni a továbbiakat. Ugyanis az előző részben szereplő Liz életvitele sok szempontból is érdekes volt. Mit is írtunk akkor a kérdésről?

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Ismerjük az "utcai életvitelt", 0 nuyenbe kerül fenntartani, ennek megfelelően akár végleg is ingyenes lehet. Könnyű fenntartani, ehhez persze nem kell sokat keresni. Az egyensúly látszólag tökéletes. De kb. hogyan is képzeljük el a más életvitelt folytató karakterek vagyoni helyzetét? Ehhez a legjobb támpontot a karakterek össz vagyona, és az életvitelek ára (havi költsége) jelenti. Érdemes meglátni, hogy hol lehetnek kb. a különböző karakterek a társadalom ranglétráján, ha megpróbáljuk a szabályokat viszonylag szigorúan értelmezni. El kell fogadnunk a tényt: A játékos karakterek többnyire nem legalul vannak. Több oknál fogva sem lehetnek sem ott. sem a közelében. S most nem a 0 nuyenes "utcai" életvitelt élő hajléktalant említem, a "negatív össz vagyon" (temérdek adósság) mellett, hanem a társadalom jópár szélesebb részéhez is viszonyítok. 

Olvasóink értékelése: 4 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív

teszt3Ha Shadowrunról van szó, a legnagyobb hiba amit elkövethetsz az, hogy általában a Shadowrun 3. kiadásához készítesz karaktert, és nem egy adott csapathoz, adott csapat koncepcióhoz. A probléma ugyanis egyszerű: Shadowrunban sokmindent lehet mesélni, sokféle csapatnak. Vannak minta karakterek. Vannak kalandok. És van egy olyan koncepció, hogy a szerepjátékos kalandozó mintát itt árnyvadásznak hívják. Aztán van az amit a Shadowrun számos kiegészítője tesz ehhez hozzá. Lehet játszani zenészeket, és ugye egy együttesbe inkább kell énekesnő, mint mesterlövész. Lehet játszani híradóst. A rigó ez esetben is drónozni fog, csak éppen géppuska helyett kamera lesz rajta. És persze sokszor veszélyes környezetben forgat, és nem mindenki örül az okvetetlenkedő oknyomozó riporternek és az őt kiszolgáló stábnak.

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső