Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabályBővebben...
Egy kis D&D történelem
A D&D története nem a D&D-vel kezdőik, hanem az előzmények hosszú sorával. Ez már így volt az oldal előző inkarnációjának kapcsolódó cikkében is.Bővebben...
Mass Effect: Andromeda - szerepjátékos szemmel
Az év legjobban várt játéka, ami kapcsán az első balhé az animációkról, karakter modellekről szól. Az igazság az, hogy 10, 20, sőt akár 30 éve isBővebben...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

GrainyApróság tudom, de a napokban felmerült pár cikkben témaként, hogy egy vonat milyen helyzetekben remek kalandhelyszín. Kellett a kép és jó szokás szerint DAZ Studio került volna elő, ha nem derült volna ki, hogy ehhez bizony zsebbe kell nyúlni. Kellett ugyanis vasúti kocsihoz megfelelő modellt venni, és kellett a környezet is. Zsebbe nyúlós történet, ha már több dolgot kell venni. És persze nem ígérhettem szép képeket, több oknál fogva sem. Az első ami eszembe jut mindjárt a nyilvánvaló igazság: Nem akartam. Nem akartam, pont azért, amiért egyes játékokban utólag kapcsolod be a film graint, vagy éppen más zajjal operáló effektet. Hol azért, hogy a mozi jusson eszedbe a képről, hol pedig...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Amikor elkezdtem a DAZ Studioval foglalkozni a Genesis platform első generációja viszonylag újnak számított. Hamar észrevettem az előnyeit: Ugyanaz a ruha, ugyanaz a hajviselet a Genesis minden formájához használható volt. A DAZ Studio többek között ennek köszönhetően tűnt okosabb választásnak, mint a Poser. Közben persze mindkét program fejlődött. Dinamikus haj még mindig nincs a DAZ Studioban, de haj szerkesztő (Look at my hair) már elérhető hozzá. A Poser esetében bár hiányzik az autofit és az autofollow, manuálisan átszabhatjuk a ruhákat. A verseny nem állt meg. A Poser-t még ma is rossz választásnak tartom. Ugyanis ott ma három változat merül fel. A Poser 10 funkcióiban korlátozott, ott pont a húzó funkciók hiányoznak. A Poser Pro $450 körüli árával kétszer annyiba kerül, mint a Carrara Pro, pedig az utóbbi teljes modellező eszköztárat, tájkép szerkesztőt is kínál, stb. És a Poser Pro Game Dev, ami viszont még 50 dollárral drágább... A DAZ Studio viszont mára már ingyenes, több jó modell jön vele, sok dologban fejlődött, például az iray kapcsán. Ellenben azt mondom, hogy a Carrara esetében a plusz tartalom amit kapunk sokkal többe kerülne a program nélkül, mint a programmal együtt. A platinum club tagjaként sokszor akcióban kifizethető áron van. Abban pedig van autofit, autofollow, de dinamikus haj és teljes fizikai motor és számos más feature is. De a siker igazából nem ezen múlott, hanem a Genesis platformon. És most éppen ennek a Geneis platformnak a 3. generációjáról kell írnom. 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

chartA DAZ Studio fejlődik. És még mindig ingyenes. És még mindig azt modjuk: Sok játékosnak, KMnek megéri kipróbálni. Persze sokszor nem csak a megszokott emberi figurákat tudjuk renderelni vele, hanem most például egy kis grafikon szerű illusztrációt, ami segít megérteni egy szabály matematikai hátterét. A DAZ Studio kapcsán sok modellezési eszközről ugyan nem beszélhetünk, mégis ott vannak az alap egyszerű primitívek, és 19 darab henger. Tegyük fel a kérdést: Ne tudnál egy kaland kapcsán sok logikai feladványhoz, sok más dologhoz pár egyszerű formából illusztrációt készíteni? Sok helyzetet bemutatva? A fényeket és sok mást is tudsz használni.

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső