Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Úgy látszik szezonja van a játékfejlesztésnek. Bár mondjuk a Káosz Szerepjáték 2.0 projekt előbb indult el, minthogy ez a divathullám megjelent volna, mégis mindenki tudja hova kötni a hirtelen indult divatot, és mégis oly sokan felteszik a kérdést: Miért pont azt? Van aki azért nyúl egy ismert világhoz, mert nincs ötlete. És van aki azért, mert van. Akár több is, és ennek egy része az adott világhoz illik, és ha már egyszer dolgozott vele ne maradjon a fiókban. A saját elképzelésekhez majd megy a másik megoldás. Van aki azért, mert nem bízik abban, hogy saját elképzeléssel is célba érne. És van aki még abban is bízik, hogy egy ezerszer elátkozott projekt folytatása is sikerül neki. És van aki rámutat: Ezzel a projekttel az adott jogtulajdonos is publicitást szerez, de te is tudsz publicitást szerezni. A témában viszont időről időre előkerült részemről egy érdekes kitétel: Ha meglévőhöz akarsz alkalmazkodni, ott vannak a Chaosium rendszerei, egy korlátozott licence elég jó árbevételig jó... De az OGL és sok más is lehetőséget ad arra, hogy egy-egy rendszert kereskedelmi célra felhasználj. Kalandmodult, kiegészítőt, vagy saját világra szerepjátékot. Van viszont 10 kérdés amit minden ilyen projekttel kapcsolatban fel kell tenned.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

daz erdopille supergirl2badgirlBgSimpleLightQVGAEgy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogy a te karaktered igazán különleges, egyedi, színes, sokat tesz hozzá a játékhoz, az elérhető képek meg nem róla szólnak, és egy csomó más játékos is ugyanazt használja, így egyedinek sem mondhatóak. A másik gond: Én sem vagyok művész és az olvasók többsége sem sértődne meg, ha azt mondanám rájuk ők sem grafikusok. Aki pedig grafikus annak jó eséllyel megvan a maga módszere a karaktereiről alkotott kép elkészítésére, sőt az egész csapatot is el tudják látni karakterképekkel. Azaz a cikkünknek elsősorban azzal a helyzettel kell foglalkozni amikor nincs grafikus a környéken. Sőt, amikor úgy döntesz a „fizetek egy pályakezdő grafikusnak pár sör árát” opció sem győz meg. Mert nagyon szép ceruzarajzokat láttam én már, hangulatosabbak, minden 3D renderelt képnél, és talán kevésbé sötétek is. Csak éppen sok apró részlet mindig lemaradt róluk.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, a másikat Mindenkinet néven az Internet szolgáltatást kínáló leányvállalatuk. Akkor még MATÁVnet volt talán a név, később Axelero, majd később T-Online. Most meg a T-Home brandbe olvadt bele ez a csomag is. A két kedvezmény lazán ugyan, de összetartozott. Lazán, hiszen éjjel a helyi díjazású hívásokra, és a betárcsázós Internet ilyen volt, hívásonkénti maximum 150 Ft-os díjplafont is bevezettek. Azaz 30 nap alatt, ha nem szakadt meg a kapcsolat csak 4500 Ft lett volna a telefonszámla Mindenkinek opció nélkül. Aki csak 20* hívta az Internetet egy hónapban, annak 3000 Ft is elég volt, és ugye a Mindenkinek pont erre az időszakra jelentett havi 4000 Ft átalányt. Estétől reggelig lehetett letölteni olyan sebességgel amit ma már csak korlátozás esetén tapasztal az ember. Ha egyetlen megabyte letöltéséhez szükség volt mondjuk 4 percre, akkor mondjuk 15 megabyte zene, vagy éppen szabálykönyv jött le egy óra alatt. Csakhogy a legtöbb szabálykönyv nem 15 megabyte volt, hanem a többszöröse. Az automatikus folytatás nem volt meg mindenhol. Sokszor manuálisan kellett kérni az újra küldést a kor chat rendszerét az irc-t használva. Ott ülsz órákat a gép előtt... A chatelésre használt irc kliens szinte kötelezően előtérben.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

maguscogLegutóbb harcrendszert terveztünk, és jött egy csomó like, pár share. És jött egy érdekes komment is. A komment kicsit furcsa volt, mert egyetlen döntési lehetőségről beszél, miközben már a leírt cikk is több lehetőséget nevezett meg. De amikor sok mindent képzettségpróbához kötünk, akkor máris döntési helyzet a mégis melyik képzettséget használjuk. A Facebookon volt olyan, aki jobban kérdezett vissza: Lényeg, fájdalomtűrés és harci tartalék miért egyszerűbb és gyorsabb, mint ahol csak 2 van: ÉP és FP. Az SFÉ, az átütőerő, a kezdeményezés, a kötelező ÉP vesztés és egy csomó szabály hiányára mutattam rá. A visszavonulás vagy harc folytatása (folyamatos helyzetértékelés alapján) ismét döntési lehetőséget, döntési szituációt jelent. Fel lehet kapni tárgyakat, ki mit veszit, sok az új taktikai lehetőség, de ezek többsége nem osztásról szorzásról szólt, hanem a karakter kijátszásáról. Utaltam a lényegre, de nem mondtam ki. Majd jött a mostani hét, és mint sok esetben előbb foglalkoztam az aktualitással, majd utána kezdtem el itt megírni a megoldást. Csakhogy ezen a héten más adta az aktualitást. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

RenassaA hazai szerepjátékos élet átka, hogy akkor is csak a legismertebb magyar szerepjátékról beszélünk, ha egy probléma általános. És úgy teszünk, mintha ez jó lenne így. Magam is szívesen mondanám azt, ha szerepjátékot tervezek kerülném a kasztrendszert, ha M.A.G.U.S-t akkor viszont fontosnak tartanám ezt. És rögtön rámutatnák a tényre, hogy szinte minden szerepjátékos felületen megjelenik egy csomó „új kiegészítő” ajánlója, és az új kasztok, alkasztok jól pörögnek. Csakhogy legalább ennyire nehezen képzelném el a D&D-t kasztrendszer nélkül. Sőt: amikor a D&D 5-ről indoklom meg a véleményemet, a fajok kezelésére mutatok. Időközben persze pontosítva, finomítva a véleményem. Pedig valójában éppen annyira befolyásol egy a kasztrendszerrel kapcsolatos vélemény, ami most a M.A.G.U.S. kérdőívek kapcsán is előjött. De akkor miért kell ennek M.A.G.U.S. specifikusnak lenni? Rendben. A témát a Delta Vision kérdőívei emelték a kurrens témák közé. De egy általában így lenne jó, de X rendszer esetén amúgy érv nem teljesen hiteles, mert ezt úgy is lehetne érteni, hogy X rendszer legyen rossz. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Mwerra10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennél alacsonyabb összegeknél jellemző. A Campaign Cartographer 3+ pedig az angol font árfolyamától függően nagyjából ennyibe kerül. A kiegészítők ára ennek a fele. És akkor ott állsz, hogy a normális várostérképhez, vagy éppen a dungeon térképhez kellene még 1-1 kiegészítő. A három dolog egyben, kedvezménnyel 23000 forint. Látod a profik munkáit, de a profi egy papírral és egy ceruzával is profi, és ezen még a Youtube tutorial video sem változtat. Ott állsz, hogy igen ez valóban többet mutat, mint a többi fantasy térképész csomag, sok kiegészítője van, rendes támogatás van hozzá de fogadlmad sincs róla, hogy tudod-e majd használni. Létezik hozzá úgyan egészen jó tankönyv, 5000 konvertibilis magyar forint körül jön ki az ára, csakhogy abból szépen kimarad több, mint a fele a problémáknak. Minden technikai részletet elmond. De ahhoz, hogy a technikai ismereteket használni tudd, tudni kell pontosan mit akarsz rajzolni. A 711 oldalban pedig nem sok szó esik a világtervezésről. Nem éppen vonzó alternatíva közel 30000 Ft elköltése után megtudni: Ez nem megy. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Ő már kitöltötteVan aki már kitöltötte. És van aki még csak most olvassa a hivatalos ajánlót:

Kedves játékosok!
Az ötödik kérdőívvel elérkeztünk a kérdőívek első fázisának zárásáig - ezután már bővebb tájékoztatás is várható.
http://magus.deltavision.hu/index.php/hu/masodik-menu/11-5-kerdoiv-az-elso-kerdessor-zarasa

Aki korán kitöltötte rosszul járt. Ez esetben ugyanis a szöveg szerinti maximum 16 helyett maximum 1 választ adhatott az utolsó kérdésre. Mint az is akinél még a frissítés előtti kérdőív van nyitva. Mint ígértem, ajánlóban a friss kérdőívről írunk, és ez a kis technikai bug amit jeleztünk és javítottak és ami kapcsán a kitöltők nem egyenlő eséllyel, nem egyformán töltik ki a kérdőívet a magas labda amit le kellene csapni. De sokkal jobban érdekel egy másik szempont. Ez az első sorozatból az utolsó. Általánosból a konkrét dolgok felé haladva... Azt nem kérdezték mit jelent számunkra a kasztrendszer, mi a fontos. De azt igen, hogy melyik varázslatot használjuk sokszor. Persze tudom: D&D 5 kapcsán is az ikonikus varázslatokra kérdeztek. De a kényszerből sokszor használt varázslat, és az emlékezetes esetekhez vezető ikonikus varázslat nem azonos. 

Az is eszembe jut, hogy a kérdőívek hosszú sora alatt elég sok varázslat előkerült. A boszorkány, boszorkánymester, tűzvarázsló egyetlen varázslata sem, mint a szerzetesi mágia, sámánmágia is érintetlen maradt. Sőt a mozaikmágia is. De amennyire a Delta Vision levonhatja a konklúziókat az eddigi kérdések alapján annyira mi is megtehetjük. 

 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

C2Feltették a kérdést: „Milyen a jó szerepjátékos kérdőív?” Jött volna élből a válasz: Az ahol NJK kérdez JKt. Vagy a JK elemzi az NJKk válaszait. De az is eszembe jut, hogy kinek jó kérdőív. Vagy éppen mire jó kérdőív? Mintát hiába mutatnák, jöjjön cikk. Vagy épp cikk sorozat. Hoszabb sorozatunknak ez az első cikke is egy monstrum lesz legalább 4-5 oldalon. Nézz kicsit balra az őrült kultistára. Beillene a hülye járások minisztériumába is, mert azért érdekes járás kell ahhoz, hogy a szögesdrót nem vagdossa össze a combját. De bízik benne, ha a szög kifelé áll és így megpróbálja a térdét valami kényesebb ponthoz illeszteni és nem túl finoman, hát majd neked jobban fáj. A kezében a kérdőív is egy játék, amivel adott téma felé tereli a gondolataidat, hátha belőled is őrült kultista lesz. Szerinted az ő manipulatív kérdőívét dícsérné egy társadalomtudós? De ha a csapat kérdőívek eredményére figyel a nyomozásnál, ezzel szűkíti a gyanúsítottak körét, akkor nem manipulatív, hanem jó kérdőív kell a kalandba. És ha sok ilyet látsz, akkor megszokod a kérdőíveket és megtanulsz majd jól kérdezni is. Megtanulod a technikai eszközöket.  És akkor majd szerepjátékról is jobban tudsz kérdezni. Haladjunk az általános magyarázattól a konkrétumok felé.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Korábban feltettem egy fontos kérdést: Miért nem készült sok fan made M.A.G.U.S. rendszer. Akkor egy apróságról volt szó: Arról, hogy a fióknak az ember nem szívesen készít ilyesmit. Már csak a munka mennyisége miatt sem. Amikor cikket írunk akkor megvan az a szabadságunk, hogy a témáknak abból az 1%-ából válogassunk amit a legkönnyebben meg tudunk írni, kevés az akna, könnyen be is fejezzük a cikket. Kivéve azt az egy-két esetet amikor nem, döccenő mindenhol van. Egy rendszer fejlesztése viszont egy komplett egészről szól. És a támogatásról. A mögé tett szolgáltatásról. Arról, hogy akár a kérdőívek, cikkek, kiegészítők, kapcsolódó írások lehetőleg időben jöjjenek. Most késve jött a kérdőív. De itt van a Delta Vision 4. kérdőíve. Mindenképpen érdemes megnézni. A kérdőívek és azokkal is felépíteni a bizalmat jelenleg egy piacképes rendszer megjelenésig vezető út egy része. Csakhogy ez nem széles és egyenes út, hanem egy aknamező. Aknamező a M.A.G.U.S. jelenlegi helyzete miatt. Aknamező a rajongói elvárások miatt. Aknamező még mindig az ezerszer elátkozott jogi háttér miatt. És aknamező azért, mert a rendszer megtervezésében is ott lesz az a bizonyos legnehezebb 1%. És jönnek a döccenők.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

utestavA Második Esély projekt kapcsán a kezdetekben megírtam egy cikket. Azt vizsgáltam meg benne, hogy technikailag és üzletileg kivitelezhető-e a k100 alapú rendszer, ha nem akarjuk, hogy okostelefonos kockadobó előkerüljön a játék alatt. Sokan ünnepeltek: Milyen jó, akkor a K100 mellett teszem le a voksom. Nem nyert. Jött a következő cikk. K6, K100. Megoszlás és a játék hangulata. K100 sok hibáját javítjuk jöhet a K100 alapú rendszer. Van aki ezt biztosra gondolta. nemrég viszont megírtam azt, hogy ez még közel sem olyan biztos. Hiszen a rendszert fel kell építeni. És nem biztos, hogy sikerül. És sokan nem tudják, hogy mennyi lépés van addig. De példát írtam bele, hogy sok kérdésben miért és hogyan döntöttem. Két dolgot nem tehetek meg. Az egyik, hogy ezeket kihagyom a Második Esély projekt kapcsán leírtak közül. A harmadik, hogy a "save as copy" után rögtön megjelent állapotba teszem a cikket elfelejtve, hogy itt például nem a kérdőívről, nem az AD&Ds példákról van szó. 

Subcategories

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Az eredeti első kiadástól az Első Törvénykönyvig a M.A.G.U.S. rendszere - viszonylag - egységesnek mondható. Így itt az ehhez a kiadáshoz ajánlott írásainkat olvashatod. 

Amit az Új Törvénykönyv rendszeréhez ajánlunk...

Non profit házi kiegészítőt kiadni mindig is szabad volt a M.A.G.U.S.-hoz, a meglévő szövegre nagyban egyező alapkönyveknél viszont felmerült, ha az Új Törvénykönyvből emelünk át részeket ott másé a copyright, de sok esetben a szöveggek, képekkel és ki tudja mivel problémák lehetnek egy alapkönynél. A Delta Vision kíváncsian várta mik jönnek össze házi rendszerként, de ha "nem fogadják el, megy a kukába" alapon senki sem volt túl lelkes. Kudarc esetén legalább a saját oldalra kitehető legyen. Addig mondogattam, hogy a rendszer reform kiegészítő szintjén is megcsinálható, míg valaki felvetette: Akkor ne takarózzak az alapkönyv csinálás jogi kockázatával, hanem mutassam meg. Cikkekkel, modulárisan felépülő rendszert leíró kiegészítőkkel találkozhatsz majd itt. 

Az egyes fejezeteket egymás mögé téve, kinyomtatva, bekötve pedig egy alapkönyvvel lehetnél gazdagabb. 

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.